QUALE Studio

Toxic Tours, the first toxic tours travel agency ever, was launched in coincidence with World Tourism Day. Devised by Circus Marketing Mexico, the campaign’s goal was to help Greenpeace raise awareness about river pollution caused by chemical substances. The campaign won several awards including a Gold Lion in the PR category of the 2013 Cannes Lions International Festival of Creativity.

As members of the creative team, we were responsibles for the web development of the site built to promote the action.

En el Día Mundial del Turismo, se lanzó Toxic Tours, la primera agencia de viajes tóxicos. La campaña de la agencia Circus México tuvo por objetivo ayudar a Greenpeace a crear conciencia sobre la contaminación por sustancias químicas de los ríos. La campaña recibió múltiples premios, incluyendo un León de Oro en la categoría PR en el Festival Internacional de la Creatividad Cannes Lions 2013.

Como parte del equipo creativo, fuimos responsables del desarrollo web del sitio promocional de la acción.

Credits // Créditos

  • Agency // Agencia:: CIRCUS DF
  • Sound Editor // Diseño sonoro: Armando Gudiño
  • Editor // Edición: Ivan España / Alexa Arloff
  • Producer // Productor: Pablo Llaca / Mariana Rios
  • Art Director // Dirección de arte: Martin Zeta
  • Web Developer // Desarrollo web: Mariano Rivas
  • Web Designer // Diseño web: Yanel Bottini
  • Digital Producer // Productor digital: Zoe Pavon
  • Film Director // Director: Christian Murguia
  • Creative // Creativo: Santiago Spinola
  • Creative Director // Dirección creativa: Emiliano Rodriguez Nuesch

Trabajos // Works